• Algemeen

Rotterdam Vakmanstad Factsheet onderzoeksresultaten 2017-2019

Stichting De Verre Bergen (SDVB) ondersteunt Rotterdam Vakmanstad zowel financieel als met raad en daad. SDVB wil daarom weten of het Vakmanstadprogramma Doen-denken resultaten boekt op de sociaal-emotionele ontwikkeling van de leerlingen. Om die reden vond op vier basisscholen onderzoek plaats (2017-2019), uitgevoerd door het Kohnstamm Instituut.

 

Deze factsheet reflecteert op de voornaamste kwantitatieve uitkomsten van het onderzoek. Hieruit blijkt dat het programma kansrijk is voor de doelgroep waar het programma met name voor is bedoeld: kinderen met een niet-westerse achtergrond en uit milieus met een lagere sociaal-economische status. Tevens licht deze factsheet de elementen van het programma en enkele kwalitatieve resultaten van het
onderzoek uit.

 

Download hieronder de factsheet:

Download
  • pdf
  • 177,72 KB

Het laatste nieuws

Vakmanstad: Filosoferen is burgerschap oefenen
  • Doen-denken

Vakmanstad: Filosoferen is burgerschap oefenen

Vakmanstad verzorgt filosofielessen op verschillende basisscholen in Rotterdam. De kinderen gaan met elkaar in gesprek aan de hand van rustmomenten en duidelijke regels. Dit geeft...

Vakmanstad op de Agnesschool
  • Doen-denken

Vakmanstad op de Agnesschool

De Agnesschool is een katholieke basisschool in de wijk Feijenoord en een van de eerste scholen waar Vakmanstad vaklessen verzorgde. Dit schooljaar bestaat het lesprogramma...

Vakmanstad op de Akker
  • Doen-denken

Vakmanstad op de Akker

In augustus 2022 startte Vakmanstad met lessen uit het Doen-denken lesprogramma op De Akker. Een Christelijke basisschool in de wijk Charlois in Rotterdam Zuid. In...

Conversatiestarter: Handboek ouderbetrokkenheid Rotterdam Vakmanstad
  • Algemeen

Conversatiestarter: Handboek ouderbetrokkenheid Rotterdam Vakmanstad

Dit jaar verscheen Conversatiestarter. Een handboek dat beschrijft op welke manier wij vormgeven aan ouderbetrokkenheid.